Cookin'

Jag älskar att laga mat, speciellt åt andra. De vet de flesta som känner mig. En av de bästa sakerna som finns här i världen är när N säger att det är det godaste han har ätit i hela världen:)


Så idag tänkte jags länga ihop något av det vi har hemma, slippa handla. En ost och skinkpaj bestämde jag mig för. Det är lätt och så gott.


Det här behövs, jag använder väldigt sällan mått utan kör på känsla så det här är ungefär:


Pajdeg:

Smör 150g

Mjöl 3 dl, blanda gärna det vanliga vetemjölet med en grövre variant

Vatten ngn msk

Blanda, tryck ut i form och förgrädda i kanske 10 min


Fyllning:

Kassler

Ost

Purjolök

Ägg

Mjölk

Körsbärstomater


Dela, hacka, strimla eller gör vad du vill med fyllningen och blanda sedan ihop lite av osten med mjölk och ägg som du sedan häller över resten av fyllningen. In i ugnen:)


Nu är jag sååå sugen på min paj. Dock har jag tänkt efter och det enda jag har hemma är mjöl, kassler och tomater. Så det blir att handla ändå:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0