Lövbiffspasta

Mera mat. Vill föreviga mina recept, så då passar ju bloggen bra när jag kan dela med mig av dem samtidigt.

Tagliatelle
Lövbiff
Lök
Färska champinjoner
Vitlök
Senap, gärna dijon eller grovkornig
Creme fraiche/grädde/matlagningsgrädde/krongrädde

Kom ihåg att reda om du använder rinniga/för magra produkter

Fräs hackad vitlök och gullök
Tillsätt delade champinjoner och strimlad lövbiff
Stek det fort och hett, salta och peppra
Släng i en ganska rejäl klick senap och rör sedan ut med den mejeriprodukt du valt. Servera med kokt tagliatelle och stekta tomater/sallad.

Jag gjorde min med grovkornig senap och creme fraiche och krongrädde. Och det var såå gott:)

Kommentarer
Postat av: anne

En sådan variant brukar jag oxå göra! Ibland använder jag creme bonjour, scharlottenlök och...örter (?)-smaken, det blir jättegott också! :)

2008-08-13 @ 11:08:24
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0