Män är lata barnungar!

Hah, igår smet alla hem tidigare från jobbet. Chefen är ju på semester. Visst är det trevligt att gå hem tidigare, speciellt eftersom jag inte kan göra så supermycket efter stängning då jag inte ens längre har en telefon vid min plats. MEN, om de andra går hem så måste jag också gå med eller mot min vilja. Jag får nämligen inte larma. När de andra började packa ihop igår var jag precis klar med vad jag hade att göra under dagen plus lite av de andras. Jag antog helt enkelt att de gjort klart det som ska göras också, men inte. Posten går varje onsdag, den ligger här ännu och skräpar. Som tur är kan inte jag  göra posten så den uppgiften kan de inte lägga på mig.

Just nu är det jag och tre gubbar här på jobbet. Och de har jobbat här i år och år. Varför har de aldrig tagit sitt ansvar och lärt sig vad som ska göras? Det är som en lekstuga här dagarna i ända. Har de att göra med att de är män, läs gubbar? Är det mäns generella lathet? Jag hatar att dra alla under en kam, men mina arbetslivserfarenheter pekar endast på att män är lata på arbetet. Hur många män gör iordning och informerar sina kunder/kollegor om vad de har pågående och kommer behöva hjälp med medan de slappar på semestern? Hur många män slutför alla uppgifter och städar sina kontor innan de går på semester? Jag är ledsen att säga det, men jag har ingen erfarenhet av någon man som någonsin gjort det.

På mina arbeten har männen gått hem efter lunch sista dagen före semestern och lämnat allt vind för våg utan att ens stänga av datorn, medan kvinnorna jobbat övertid för att färdigställa och organisera allt för att hjälpa kollegor och kunder under sin semester? Är det såhär på era arbeten också? Snälla, bevisa att jag har fel!?

Kommentarer
Postat av: Hellodello

Eller så är det kvinnorna som är korkade... Banken har ju funnits och fungerat flera år innan du började där ;). Ta inte på dig för mycket, du verkar ju inte få nåt tack för det ändå.

2008-08-07 @ 11:59:08
Postat av: Angelica

tack så mkt :) jag har bara den där men är sugen på att göra nåt mer, bygga ut den eller göra nånting annat.. men som sagt här finns det aldrig tid, eller jag hade en tid men det blev aldrig att göra när jag inte var säker..



jag ska läsa spanska i barcelona några veckor =)



men vem är du då som bor i stan?=D nyfiken.. kram:D

2008-08-07 @ 12:50:41
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0