Däcklagning med heels

Nu sitter jag på jobbet. Tidigare imorse har jag varit på en däckverkstad och lagat däcket som jag hade punktering i igår. När jag gick in dit satt en tio killar och fikade, ingen tittade ens på mig. "Har ni tid att hjälpa mig? Jag har punktering i vänster fram." Alla tittar på varandra och gapar. Jag kan tänka mig att något i likhet med Vad gör en tjej i kjol och högklackat här?  "Eller är ni för upptagna med att fika?" , säger jag. Då blev det lite fart i verkstan och jag fick köra in bilen så de kunde hissa upp den och laga hålet. Det är så kul att se deras min när en tjej kliver in i garaget i heels och kjol. De undrar alltid vaaaad fan man gör där!?

Sedan att jag inte alltid går klädd såhär förutom när jag ska jobba, behöver ju inte de veta.

Ungefär samma scenario utspelade sig igår efter jobbet när regnet öste ner och jag stod i centrum och skulle byta däck alldeles ensam i klänning utan jacka. En och samma kille försökte hjälpa till fem gånger. Jag pratade med pappa en sväng i telefon för att höra om det finns någon kompressor i bilen och då hör han hur killen där frågar om jag behöver hjälp och pappa nästintill vrålar i mitt öra LÅÅÅT HAN HJÄLPA DIG!!! Nej nej, jag kan själv! OCh det gjorde jag ju galant, även om jag inte bytte däck utan bara tog kompressorn i cigguttaget och fyllde luft i däcket så jag kunde köra hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0