En till regnig dag

Idag öser det ner som vanligt. Jag är så trött. Funderar på om jag är är sjuk, i fredags lyckades jag ramla och få lite skrapsår på benet och jag har några små scratches från kissen också och de kan ibland bara börja blöda lite när som helst, det är inte vidare inflamerat eller så.. Dessutom har jag hudvudvärk och är sååå förbannat trött. Nå, ingen gillar en gnällspik.

Igår har Tigra badat för första gången och det mina vänner, var ingen hit! Vi stängde in oss i duschkabinen och sedan fanns det ingen återvändo för lilla Tigra. Hon gav inte ifrån sig ett ljud men såg så olycklig ut och gjorde allt för att få klättra upp i min famn. Det gick ändå smärtfritt. Ett rivsår på bröstkorgen var den enda skråman jag fick när jag lyfte ner henne från min famn. Hon verkar inte vara rädd för duschen heller, senast imorse var hon där inne och trampade omkring och bara någon timme efter duschen igår var hon där inne. Vi avslöjade henne genom blöta små tassar i hela lägenheten.

Däremot kan jag erkänna att långhåriga katter inte är så vackra när de är blöta och har kvar fluffet på huvudet ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0