Rookie-of-the-year-firande

Hej igen.

Här är det lika dött som alltid på helgerna.

Men i mitt liv är det full rulle:)

Fredag
Bokade bord för tre-rätters och jag och N åt och åt och åt och det var sååå gott. Till förrätt fick vi in så mycket mat att vi inte visste vars vi skulle ta vägen; buffalowings, ribs, tortillas, guacamole, salsa, gräddfil, friterad mozzarella, friterad chiliost, morötter, selleri och quesadillas. Till detta drack vi något så luxuöst som fatöl.

Varmrätten bestod av bakad potatis för mig och pommes frites för N, grillad oxfilé, majskolvar, stekt paprika, sky och vitlökssmör. Våra öl var halvfulla ännu så vi fortsatte med dem.

Death by chocolate till efterrätt. I fast form för N och flytande för mig. N:s bestod av chokladkaka, chokladglasyr, chokladglass, chokladsås, chokladströssel och grädde. Nästan lite väl ; ) Min drink smakade i stort sett samma, men med lite baileys i. Första gången jag druckit en drink med glass i, annorlunda men gott.

Med andra ord skulle man väl kunna kalla middagen för en kaloribomb, men är man rookie of the year så är man. 

Efter middagen åkte vi hem till oss och syster med karl och kompis hälsade på och vi satt och pratade, for in till stan och öltältet en kort kort sväng och sedan sängen..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0