Slutat sluta blogga

Nu har jag tröttnat på att inte blogga. SÅ då var det väl dags igen, både att skriva och läsa.

Vi har gått och blivit en till familjemedlem, så nu har två blivit tre. Lilla Tigra, eller Agnes/Rut/Brittis som alla andra vill att hon ska heta, har flyttat hem till oss förra söndagen. Hux flux har jag blivit en kattmänniska(!) Hon är världens sötaste och gulligaste och busigaste. Jag var till veterinären och vaccinerade henne i tisdags och fick då veta att sköldpaddsfärgade katter är ettrigare än anrda katter, det var inget jag visste om. VI får väl se om det stämmer.

Jag har vunnit ett pris här på pankki, det ni! Min mamma säger att jag är duktig, så jag får väl tro henne ; ) Eller pris och pris, jag toppar en kategori, har blivit utnämnd till något jag tycker låter som en hockeyspelare. Nåväl, jag får välja mellan en snygg jacka med en yttepytteliten bank-logo på, värd ca 1000-lappen, eller en härlig trerättersmiddag med dryck för mig och en gäst. Jag behöver en jacka, men godhjärtad och snäll som jag är är det klart jag väljer en middag för mig och käraste. Jag tyckte vi skulle äta på Fjällnäs Castle, men deras nyaste meny var inte riktigt vad jag är sugen på. Kolla in själva: www.fjallnascastle.com. N älskar O'learys mat och jag kan väl inte säga att jag är sämre. En fet biff kan också vara romantic. Trerätters på Olles går väl också kring 1000-lappen för två, så det är ju ingen dålig vinst. Jag kanske ska säga vad jag blivit utnämnd som också, Rookie of the year. Om jag har fattat det rätt så är det från Sundsvall och uppåt.

Kommentarer
Postat av: Anne

Emso: inte för att göra dig upprörd eller nå, men sjöldpaddsfärgade kissar är lite enjest dem kan rentutav bli väldigt elaka också:/ det gäller även katter som ser ut som dem i whiskas reklamen. dem har en tendens att vara mer vild än tam. men med rätt uppfostran ska du se att den blir en ängel av erat bustroll också :D

2008-06-24 @ 13:35:48
URL: http://tjorvtroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0