catfight

I lördags, i Gällivare hälsade vi på fina tjocka Shira, en och en halv vecka kvar av dräktigheten nu... : ) Vi bestämde oss  sedan för att åka ut efter E10an och grilla med min syster och hennes kille.

E & K är alltid söliga så jag och N hade gjort eld och tänt en engångsgrill medan vi väntade. Jag satt och småsvettades lite då Nikitha(30 kgs labrador) inte tycker om katter och E & K tar alltid med katten och grillar. När de väl kom så kikade Nikitha lite på katten och sedan fortsatte hon nosa på kottar och sova. Men katten däremot, hon spände ögonen i både min och Nikithas halspulsåder heeela tiden. En gång råkade jag och Nikitha komma lite för nära ( läs 3 meter ifrån ) och fan for i katten. Hon fräste och viftade med klorna. Jag tror inte Nikitha märkte något men jag är rädd för katter från och med nu. Molly aka Svarta Faran.

Annars var maten god, trevligt sällskap och mycigt att ha med djuren. Grymt väder och pinndeg för 10 personer.
Lördagskvällen spenderades hos Tommy där det var någon slags grillfest och jag satt mest med N, Nisse och Helena ute i hammocken bland snön och frös. Trevligt var det, men jag har så många myggbett! Jag visste inte att myggorna bits när det är 0-gradigt och snö ute!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0