Frühstück

Igår blev allt annat än jag planerat. Som sagt så smällde vi upp en liten engångsgrill utanför lägenhet och bar ut två stolar och varsin öl. N hade marinerat kött och tagit fram vitlöksbröd och jag agerade grillmäster. Jag lämnade in ensam i köket för att göra skagensnittar och efter ett tag kom han ut med dem plus en skamsen min. När jag gick in så hade han bland annat slitit ner brandvarnaren i panik och den låg i delar. Nåväl, maten blev fantastisk. Fläskfilé, klyftpotatis, olika såser, lök i foliepaket, grillad paprika, grillade tomater med mozzarella, mozzarellasallad med rädisor och tomat, vitlöksbröd och öl. 

Jag hade planerat en utekväll men det hela slutade riktigt tidogt med lite kortspel och sedan la vi oss. Mysigt det med : ) Nu sär det frulle, dessutom ska jag klura ut vad som händer en röd dag som denna i luleå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0