Jag längtar

Min högsta önskan just nu är att ta en egen valp. Jag har en egen hund, Shira men hon bor kvar hemma med mamma och pappa och sin egen mamma då det är där hon har vuxit upp. När jag flyttade valde jhag att lämna henne hemma för hennes skull. Nu är hon fem år, det innebär att det här förmodligen är hennes sista kull. Och det blev en tik, jag vill ha en tik. Efter den här kullen kommer vi inte ha någon fler avelstik i kenneln, utan måste köpa en hund från någon annan. Jag längtar efter en valp, och tro mig, jag vet hur mycket jobb och ansvar det är - jag har levt med hundar hela mitt liv. Jag vill uppfostra den själ och träna den själv. Jag offrar gladeligen den tid och energi som denna valp hade krävt. Mer än gärna! Jag vill ha en valp från min familjs egen uppfödning och framförallt från min egen välmeriterade hund. Och det här är min sista chans och jag är mer än redo.  Det är verkligen vad jag vill!

Men vad gör jag när jag har en sambo, tillika fästman, som inte alls vill ha en hund? Vad ska jag ta mig till? Jag går sönder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0