SKAM

Boken Skam av Katarina Wennstam är riktigt bra, lika bra som fackböckerna om våldtäkter som hon skrivit tidigare. Nu längtar jag till Dödergök kommer ut till hösten. Böcker är otroliga små ting. Jag kan leva mig in i bokens värld på riktigt, det är nästan så att jag saknar karaktärerna eller känslan boken gav mig efter att den tagit slut.

Problemet med böcker är att det blir så dyrt, jag har inte vett nog att gå på bibliotek så jag köper mina böcker. Oftast pocket, men ändå. Igår köpte jag Skam, idag är den slut. Jag får skylla mig själv men hajar ni problemet? : )

En annan bra bok jag läste förra veckan var fjärde delen om Otoriklanen, nånting vid hägerns skri heter den. Riktigt seg men det kompenserades när den väl kom igång och jag fick ett avslut på de tre föregående böckerna. Takeo och Kaede och hela gänget : )

Funderar på att ta upp Sagan om Isfolket igen, serien på 47 delar av Margit Sandemo, länge sedan jag läste dem. Mina favoriter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0