Min dag

Min otroligt händelserika dag:

Vaknar åtta, ger nytt vatten och mat åt kissarna, tar en dusch och smörjer in mig. Lindar in mig i min mysiga morgonrock och ägnar lite tid åt kissarna. Ringer en mängd viktiga samtal, bl a till veterinären för en vaccination av lillan, till min fd mentor ang eventuella företagsplaner, kunder och annat viktigt. Kl 10 lägger jag mig ner och öppnar en bok, fortfarande i morgonrock, okammad och osminkad. Telefonen ringer ca 10.20 och mamma talar om för mig att hon och Lotta ska äta lunch här kl 11. Klart jag ordnar det. Slänger på mig kläder och lite mascara, gör en snabb kycklingwok, äter med mamma och Lotta, visar dem katterna. Följer med dem ut och in i bilen, kör till mötet. Delar med mig av min eminenta ekonomiska råd till UF-företaget, dricker gammalt kaffe med min syster, kör förbi dollarstore på hemvägen. Slösar pengar på kattsaker och åker hem. Visar katterna deras nya korgar (som de fullkomligt älskar och har flyttat in i) Vispar ihop en NYTTIG chokladmousse, värmer rester till middag och vips så kommer N hem och dagen är i princip slut.

Jag är utpumpad av denna arbetslöshet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0