Bankbarn med fingerfärg

Igår var en riktigt hektisk dag. Jag kom hem från jobbet vid kvart i nio. Då hade jag i och för sig hållt lite hudvård med chefen och lite andra tjejer på jobbet. Vi hade riktigt kul. Hudvårdskonsulten inuti mig kröp fram och jag blev påmind om hur grym jag var mitt första kvartal, queen vet ni : ) Sedan spårade det hela en aning och min chef med kollegor blev som daggis(bank)barn med fingerfärg när de såg ögonskuggorna. Det lyste i deras ögon.


Jag och N har ätit frukost på donken idag, men gud vilket dåligt kaffe de har. Igår var han benhård med att jag skulle få ta bussen till jobbet men ändå klev han upp och var påklädd imorse och sa att vi skulle åka på donken innan han skjutsade mig. Det är skönt att ha sin karl i krokarna igen. Jag kommer sakna dig fruktansvärt nästa vecka.

Imorgon är det valborg, då ska man sitta i snön och grilla. I alla fall om man är i Gällivare där det faktiskt ännu finns lite snö. Här får man sitta på asfalten. Jag har löst det hela genom att köpa en fläskfilé och engångsgrill. Miruna pratade lite om att vi skulle göra något tillsammans med dem. Det är ju krog och grejer öppna men undrar om jag inte blivit för gammal. Jag blir bakis bara av att tänka på systembolaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0