Mat mat bara mat

Igår lagade jag faktiskt något som tog längre än fem min åt mig själv för första gången. Både gott och sådär lagomt nyttigt.

Köttfärs
Potatis
Lök
Paprika
Tomat
Tomatpuré
Grovkornig, stark senap
Grönpeppar
Salt o peppar
Lite matlagningsgrädde

Jag kokade potatisen i små bitar för sig själv
stekte köttfärsen tillsammans med lök och paprika, la till tomater
smaksatte med salt, peppar, grönpeppar, ca en msk tomatpuré och en msk senap
La i potatisen i samma röra, hällde i en liiiten skvätt matlagningsgrädde och lät det sjuda ett par minuter.

Jag åt det med lite broccoli, jättegod mustig gryta. Kan tänka mig att det blivit extra gott med en buljongtärning i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0