Stress

Jag läste i finansförbundets tidning att banken måste öka sin arbetsmotivation och sänka stressnivån hos sina anställda. Jag tror dem. Det är väldigt stressande att veta att du inte hinner med ditt arbete under en viss tid på dagen medan du senare står och stampar för det finns inget att göra. Kan man styra kundflödet på något vis? Eller kan man fostra kunderna att acceptera 10-15 minuter i kötid, som det förövrigt står i riktlinjerna?

Jag fick jättemycket i lön idag. Inte. De har tydligen betalat ut för mycket(?) förra månaden och inte gett mig någon lönspec men två personer har intygat att lönen stämde så jag har gladeligen spenderat upp den på busskort, tågbiljetter och mat. Nu har jag knappt råd att betala mina dubbla hyror. Får det verkligen gå till så?

Min blogg har blivit en riktig pessimistblogg. Fan vad trist. Jag är ju egentligen glad och positiv, jag trivs med mitt liv. Jag har N, vi har en grymt fin lägenhet, vi båda har jobb och trivs med tillvaron. Snart har jag betat av halva tiden här i Luleå. Kommer sakna att arbeta på ett större kontor med mer utmaningar. Nu har jag ju äntligen börjat utvecklas litegrann inom banken och kan stå på egna ben under allt fler ärenden. Jag har saker att säga till om under mötena och de tycker om mig här : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0