BBQ

I helgen har det som sagt blivit en hel del grillning och i helg åt vi massa goda saker som jag tänkte dela med mig av:

Eftersom vi har bott i en liten stuga utan vatten osv har det blivit lite mer "färdiga ingredienser" istället för att jag gjort det mesta själv som jag brukar. Dock är det skönt att inte behöva tänka så mycket på sommaren.
 
Jag tycker egentligen bäst om att grilla fläskfilé, det är svårt att misslyckas med och blir mört och saftigt. Till grillat tycker jag också bäst om att ha potatis, dock i olika varianter.

Färdigmarinerad Tendersteak med potatissallad och grillade tomater och paprikor. Superlätt, supergott och supersmidigt. Lite tråkigt med färdig potatissallad, men du kan hacka i lite vitlök/rödlök/gräslök och lite äpple så får du genast en spännande variant.

Cajunfilé med grillad mozzarellapaprika och äppelglaze. Såååå gott! Använde färdig cajunmarinad och marinerade fläskfilén i ett par timmar. Äppelglazens sötma och syrlighet passar så bra ihop med den starka cajunen. Grillade paprikahalvor och smälte stora bitar mozzarella i dem. Jag åt en jättegod sallad till, gjord på olika salladsblad, körsbärstomater, gurka, paprika, rödlök och vindruvor. Herrn är less på grönsaker så han fick lite potatissallad från gårdagen istället.

Färdigmarinerad Ryggbiff med färskpotatispaket och creme fraiche vitlök och gräslök. Den här potatisen slår allt med hästlängder! Forst borstade jag den lite och kokade den nästan klar, sedan satte jag den i folie och skivade ner massa, massa vitlök, salt, peppar och lite smör. Knövlade ihop folien och la på grillen medan vi grillade ryggbiffen. Riktigt bra blev det, UNDERBAR DOFT!  Creme fraichen med vitlök och gräslök gick riktigt bra ihop med potatisen och biffen. Åt samma sallad som dagen före till.

Jag brukar inte vara så mycket för färdigmarinerad mat, dels för att man inte ser hur köttet ser ut och oftast smakar det inget. Men i helg har det varit över förväntan och vi har ätit så gott med hjälp av ett par engångsgrillar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0