Italienarna igen : )

Ahh, de är så härliga. Men hon krossade mitt hjärta nyss. De har varit in flera gånger igår och växlat pengar och jag har försökt att förklara både på spanska, som är hyfsat likt italienska, och på engelska att det kostar 40 kronor för varje gång de växlar och därför borde de växla tillsammans istället för var för sig. De förstod inte riktigt det igår så när de kom in tredje gången växlade jag åt dem gratis.

Nu kom de in igen och växlade fyra ggr på tre personer, jag orkade inte försöka förklara igen, men när jag gav dem kvittot så börjar de viska ledsamt till varandra om att jag tog avgift. "Cuarenta, cuarenta..." Nåväl, nu har de väl lärt sig till nästa gång de kommer. Härliga livliga italienare. De är vad man kan kalla "vibrant" på inglésiska : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0