Kirunafestivalen

I lördags fick vi ett infall och åkte till Kiruna, min syster hämtade oss efter hennes jobb och körde. Det var jag, N, syster och hennes kjell samt kompisen Fredrik. Vi träffade N:s kusiner och en massa andra gällivarebor som vanligt.
 
Jag drog samma vanliga fulingar som jag alltid gör på festivaler efter att ha luktat på en öl; ställa mig längst fram i alla matköer och fråga efter min beställning och sedan gå därifrån med gratis mat. Ingen åt mig själv dock. Wokad älg åt syster och Langos åt Elin.

Vi hörde Sahara Hotnights och Hellacopters spela där någonstans på en scen , inget som var nog intressant för att vi skulle orka stå längst fram och bufflas i alla fall. Innan vi åkte hem hittade vi N ensam på en gata som vi plockade upp och vattnade hemma hos Elin : ) När vi kom hem mitt i natten till Gällivare och lastade ur bilen så ligger det en STOR Yuccapalm i bagaget. Jag förstår inte hur jag lyckats smuggla ut den ur Elins lägenhet och in i bilen utan att N märkt något.  Antagligen var han full.

Lyckad kväll även om det kostade en hel del pengar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0