Könsdiskriminering

N: "Varför kan inte du bli vuxen? Så att du inser att det är tjejer som diskar, städar,skurar, lagar mat och tvättar? Kan du inte bara lära dig det, bli vuxen och förstå det? En del grejer är helt enkelt kvinnogöra, det bara är så. Men visst kan jag hänga tvätten om du går ut och lagar elhissen i bilen, för det är sånt killar gör."

E:"Okej, jag går ut och gör det"


N blir tyst.


E: "Det här ska jag skriva i min blogg, bara så att du vet."


N försöker se självsäker ut och säger: "Gör det, för det ÄR ju så det är."


Hur har ni det hemma hos er? Är det kvinnan som städar och lagar mat eller är det karln?
Jag råkar ju veta att hemma hos Ns föräldrar är det minsann pappa som lagar maten, så vars N har fått sin snedvridna syn på hushållsgöra från vet jag ej : ) Det värsta av allt är att N hävdar att jag ska sköta hushållet, men han ska minsann vara pappaledig när den dagen kommer! ; )

Dock är det lika diskriminerande att säga att det bara är män som skruvar i bilen, jag känner flera tjejer som är riktigt duktiga på sånt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0