rubrik

Igår blev det mys mys-mat.

Först quesadillas a la emsolicious. Tortillas med ost, paprika, tomat, purjolök, skinka och tropisk salsa som jag körde i grillen. Till det åt vi gräddfil, mera salsa och hemmagjord guacamole. Det var riktigt gott, en sådan hit hos N att han åt sig mätt på förrätten:P

Sedan blev det potatis med fläskkotlett och en lite nyttigare variant av gräddsås. Underbart gott säger jag, mera quesadillas säger N.

Idag blir det tonfiskwraps till lunch på jobbet, av resterna från igår. Som bekant har jag för ett par veckor sedan börjat ta med mat till jobbet, det är både ekonomiskt samtidigt som jag får en chans att läsa en god bok. Jag är ensam här på jobbet unde rluncherna och det är så skönt.

Det blir inget läsande hemma för N tycker att jag blir inne i boken och inte bryr mig om honom, han blir lite putt för att jag inte lyssnar när han babblar på brevid. Jag får gärna läsa, bara jag inte är så "inne" i boken. Vad tror ni om den kompromissen?

-Jag läser hellre på jobbet.
 
Nu till mitt problem GRANDE, min bok tig slut igår och jag har inga hemma. Jag måste köpa mig en ny, menjag vet inte vad. Anne, har du något förslag? Eller någon annan?

Kommentarer
Postat av: A

kom och kika hemma hos mig, jag har lite nytt stående på hyllan faktiskt :)

2008-07-30 @ 12:29:59
URL: http://tjorvtroll.blogg.se/
Postat av: sandra

har du läst sophia kinsellas böcker? :) annars kan du få låna de av mig

2008-07-30 @ 18:41:22
URL: http://mewithoutyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0