So little time

Hej hej sommar, Sandra Dahlberg sjunger lös i sommarlovsmorgon eller vad det nu är på TVn här på pankki.


------------------------
Jag har nu i ett par dagar använt min nya universalskalare eller vad det nu heter från tupperware, och hittills är jag mycket nöjd. Man ska tydligen kunna skala mjuka saker me den också, som tomat eller kiwi. Det behövs hemma hos oss för jag skär bort halva kiwin när jag skalar med kniv. N verkar nöjd med sin tupperware-ostkuba och mina små burkar fungerar bra som förväntat. NÅ, slut reklamat om tupperware.


------------------------

Så, vad gjorde vi igår?

Jo, jag kom hem, lagade mat. Jag har börjat känna mig slö. Det blir väldigt mycket halvfärdig mat, eller nja mycket kan man väl inte säga, men mer än vad det brukar vara hemma hos oss. Igår blev det tandoorikyckling i sån där folieform och till det egen, kryddig klyftpotatis (chili, cayenne, peppar, grillkrydda, timjan och vitlök). Vi äter i princip aldrig strips eller pommes från affären, jag gör alltid själv och det blir ju så gott med eget. I och för sig kanske man inte kan kalla såndär kyckling för "färdigmat" då den egentligen bara är marinerad. Jäklar vilket tjat om middagen:P


Sen följde jag med N och hyrde ut en bil till någon italiensk pamp med paparazzis och svindyra kostymer:) Sen blev det nya Rambofilmen på nya TVn, den sög. Filmen alltså. Precis som alla andra krigsfilmer. Rambo bor i Thailand, krig krig, en flicka, lite mer krig, blod, flickan blir tillfångatagen, krig, Rambo räddar flickan, krig, krig, tårar och nämnde jag krig?

Efter det var det dags för sängen. Så mycket att göra, så lite tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0