Sol

Idag verkar solen kika fram, härligt värre. Jag är igen mitt somrigaste jag, med blommig klänning och bara, sönderskrapade ben. Hett ; ) Mina ben ser alltid ut så på sommaren, dels för att jag är så klantig och slår mig överallt, dels för att alla bett av insekter blir inflamerade och läker aldrig på mig. Det är sjukt.

Imorgon är jag ledig efter lunch och då åker vi till havsbadet och tar med lilla kissemiss. Det ska bli så fruktansvärt mysigt att vara på semester. Det är 18 grader i vattnet där, varmare än det är och kommer bli här i alla fall. Har med andra ord en hel del att stå i idag, städa lite, tvätta, packa, hämta kattburen från mamma, tanka bilen, ringa på lite bilar som vi ska titta på när vi ändå är ute i landet och en hel del mer.

Tigra älskar att dricka vatten. Men inte om det står på golvet. Bara i glas, helst vinglas, och om det står på bord, bänkar, fönsterbrädor osv. Hon är helt tokig och kör ner hela huvudet i glaset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0