stress

Igår fick jag lite smått panik. Men det börjar släppa nu. Förhoppningsvis kan jag slappna av under helgen. Men alla krav överallt ifrån tar kål på mig. Jag har alldeles för mycket ansvar på jobbet för att vara vikarie. Just nu kan jag inte heller få den hjälp och stöd som jag behöver på jobbet å vi är för lite folk. Visst jag lär mig av att lösa problemen själv, men å andra sidan är det så lätt att någonting blir fel. Min syster frågade mig igår när jag träffade henne, efter att hon varit förbi mitt jobb, om det bara är jag som gör något på jobbet, de andra sitter ju bara och slöar. Jag låter det tala för sig själv. Jag tycker om att ha mycket ansvar och utvecklas. Det stimulerar mig, men att ha ansvar för sådant jag inte har en aning om hur det går till. Jag har inga svar, ingen information. Jag vet inte var jag ska hitta den, och jag får inte hjälp.

Jag har så förbannat mycket att tänka på (och ändå ingenting) att jag inte får något att gå ihop, jag har helt tappat motivationen och viljan till att ta tag i något alls. Lägenheten ser ut som tredje världskriget men jag orkar inte. Jag får inte kraft någonstans ifrån. Jag tycker inte ens att det är kul att laga mat längre. Inte på samma sätt som förr.

Jag blir arbetslös snart också, mindre än en månad kvar. Hur ska jag då kunna betala hyran? Det finns inte ett jobb att söka i kommun som jag ens har behörighet till. Då är det ju bara att jag startar eget. Ja, varför gör jag inte det? Varför har jag inte ringt mina kunder och bokat in nya klasser? Jag har en färdig affärsplan och affärsidé. Varför söker jag inte starta eget bidrag och skickar in papprena? Jag får inte ork att ta tag i det, jag hittar inte kraft någonstans.  

Du kan behöva vara lite ledig (arbetslös) säger en del. Det vet jag att jag behöver. Men det är mer stressande att veta att jag inte har någon inkomst än att jobba ihjäl mig.

Missförstå mig rätt, jag tycker om att ha många projekt på gång. Men just nu har det tagit stopp någonstans. Kanske håller jag på bli utbränd, kanske sitter det i viljan. Någon, ge mig lite inspiration? Jag har tappat kontrollen.

Kommentarer
Postat av: BLONDINA

sv: jag vet faktist inte, du e ena sidan på nacken torr o de ser ut som vanliga eksem, på andra sidan nacken har jag feta knölar som kliar o sprider sig ner mot bröstet o ansiktet :S

2008-07-18 @ 09:29:18
URL: http://blondina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0