Förutfattade meningar

...är bland det värsta som finns, eller vad säger ni?

Överallt vars man går så är det alltid någon som redan bestämt sig för vad den personen ska tycka om just dig. Utan att ens gett dig en chans att visa vem du är. Med detta menar jag inte att jag är guds bästa barn själv, men jag gör mitt bästa.

Jag tänker på dessa situationer rätt ofta i och med mitt jobb, både på banken och som hudvårdskonsult. Förut bestämde jag alltid vad jag tyckte och tänkte om någon efter det ett par sekunder. Vilket är grymt orättvist, man kan ha varit med om så mycket vilket har en stor roll i hur man är utåt just den dagen. Don´t you think? Både bra och dåliga saker.

När jag började arbeta som hudvårdskonsult för Mary Kay tyckte jag först att det var lite jobbigt att åka hem till en del som jag visste vilka det var för jag hade redan bestämt mig för vad jag tyckte om dem. Som tur var tog det inte många dagar för mig att inse att alla är värda en andra chans. Alla som jag har hållt klasser hos har varit jättegulliga tjejer, detsamma gäller alla systerkonsulter.

En sak som jag har lärt mig av allt detta är hur viktigt ens första intryck av någon kan vara. Det är inte säkert att du får en andra chans, så ta vara på den första, och ha inte förutfattade meningar!:)


Kommentarer
Postat av: rebecca

Japp, det är det värsta som finns!

2008-03-14 @ 23:58:39
URL: http://rebcca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0