Kärlek och uppskattning

N är nu vuxen, eller nja, det blir han (eller jag) nog aldrig trots alla räkningar, ica- och coopkort. Han fortsätter säga att min present är den bästa han någonsin fått och undrar vars han ska ha den så att alla kan se. Han fortsätter poängtera att jag fick så mycket beröm för den av gästerna igår. Jag måste säga att jag tycker det är ganska fantatiskt att N tycker någon jag lagt ner relativt lite tid och energi på, dock mycket kärlek och hjärta, kan betyda så mycket för honom. Det värmer något så fruktansvärt.

Det är så lite som krävs för att göra någon lycklig, ett värmande ord, en klapp på axeln, en kram eller ett kollage med minnen man har tillsammans. Och detta gäller inte bara mellan par eller dem du har närmast. Varför inte berömma någon på jobbet för den där fina tunikan, eller den snygga slipsen. Vad som helst, du vet ju själv hur härligt det är med den där varma känslan i magen när du får uppskattning.
 
Så, gå ut och krama någon : ) image80

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0