Kunden har alltid rätt?

Kom just hem från Ica Supermarket, fd Rimi, och undrar vars "kunden har alltid rätt" har försvunnit? Före oss i kön stod en äldre dam som vägrade betala för mycket för det hon handlat och damen hade givetvis rätt men kassörskan bara hävdade att det stod 81 kronor på kassan och det är summan som ska betalas. Summan som var rätt var 72 kronor, precis som damen påstod. Tillslut fick damen gå till en annan kassör och reda ut det.

Efter många om och men var det våran tur och vi hade bokat en film via nätet på videotoppen. Samma kassörska sa att den inte fanns medan hon höll rätt film i handen. Vi sa attd et är den filmen men hon vägrade ge ut den för att serienumret på den filmen och den vi bokat på nätet inte stämde. Hon försökte få hjälp av en annan kassör men han bara skrek åt henne att hon får lösa det själv. Vilket var riktigt fult inför kunder och dessutom riktigt elakt mot kassörskan som inte visste vars hon skulle ta vägen eller vad som skulle göras.

Vi blev lite lätt upprörda och gick ut till bilen och lämnade restrerande varor sedan gick vi in lugnt och sansat och ställde oss längst bak i kön som duktiga kunder och talade om att de fick lösa filmproblemet. Tillslut gav kassörskan oss filmen och medan vi betalade väste hon något opassande om den andre kassören.

 Tillslut fick ju vi kunder rätt men det var lite för mycket jobb för att jag ska dit och hyra film igen.

image35
Filmen vi hyrde. Är den bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0