nybakad bloggare

Jahaja, då hamnade jag här ändå. Eller tillslut kanske jag ska säga. I och med att jag har tagit beslutet att flytta ifrån min sambo, och tillika fästman, min familj, mina hundar och i princip allt under två månader 25 mil bort, har jag valt att starta denna blogg.

Dels för att jag ska kunna skriva av mig litegrann, det kommer bli ganska ensamt under veckorna i guess..Dels för att ni ska få ta del av mitt spännande liv, hrrm, :)

För en del kan det synas lite väl drastiskt av mig att se min tillfälliga resa tjugofem mil bort som ett äventyr. (Till en stad som dessutom klassas som liten för de flesta och som besökts flitigt av mig) Men så är inte fallet för mig. Jag är begåvad med ett lokalsinne likt en farmartank och hittar knappt i min egen handväska. Dessutom är det en riktig utmaning för mig att lämna alla de jag håller av och min kära N. Vi har inte på något sätt gjort slut som det kanske kan låta, anledningen till att han stannar kvar är att vi tillsammans har världens mysigaste lägenhet och två små gerbilpojkar att ta hand om. Dessutom har han ett fast jobb här hemma som han trivs med och inte vill lämna.

Ja vem är jag då?
19 år, arbetar på bank och som fristående hudvårdskonsult, alltid många järn i elden, vet vad jag vill och har tagit min chans att flytta dessa två månader för att arbeta  för samma bank med ett lite större kontor och lite fler kontakter. Jag ser detta som en ypperlig chans för min framtida karrriär. Jag har en hund också, en labrador som tror att hon är en knähund och helst av allt sitter i knät och blir kliad. Min mamma har en fin liten kennel som jag är involverad i. Hunden min bor hemma hos mamma, då det är där hon vuxit upp tillsammans med sin mamma och det är bäst för henne och jag inte tror hon skulle vara så förtjust i att flytta hem till mig och N och vara ensam hela dagarna. Nejnej, djurplågeri.

Så småningom kommer det komma en hel del bilder och en annan design, just nu sitter jag på jobbet och skriver.
Nu har ni iaf fått en liten inblick om vem jag är och vad denna blogg kommer handla om, alltså mina äventyr i min nygamla stad och på banken, mina tankar och funderingar och allt mellan himmel och jord. Det här med att lägga bloggen i ett fack är inte min grej, så den kommer innehålla allt och lite till.

/e

Kommentarer
Postat av: Annelie

Vart är det du ska flytta? =)

2008-03-13 @ 09:42:30
URL: http://anneliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0