Trångsynta gubbar

Är det så eller är det bara jag som hittar på? Igår gick jag på lunch lite senare vilket gjorde att jag och C hade lunch samtidigt. När vi sa att vi skulle gå på lunch blev gubbarna på jobbet som tokiga och började bete sig som 12-åringar för att de insåg att de inte klarar sig utan oss unde rlunchen (de måste ju faktiskt arbeta då). Banken ska alltid vara bemannad med minst två, och det ska väl inte spela någon roll om vi kvinnor är borta, de är ju minst två gubbar kvar och de ska väl fan klara sig? Helst med tanke på att de arbetat här i x antal år.

Jag längtar till att arbeta i min nya stad. Det känns som att personerna där kan sina arbetsuppgifter och utför dem också. De tar sina jobb på allvar. Tyvärr kommer det bli väldigt jobbigt att vara ufrån N och lägenheten och djuren och alltihop här hemma. När man är van att aldrig vara ensam, att alltid ha sällskap på kvällarna och alltid någon att ventilera sina tankar med. Thank god för telefoner, tåg, bilar och datorer.

Over and Out. Nu äre lunch. kyss,

Kommentarer
Postat av: Zandrea

Visst hjälper jag dig med den =) Så gärna så! Haft en bra dag hittils? Jag har ränt nere på stan jag ;P ahha!

KRAMIS

2008-03-27 @ 12:33:54
URL: http://Zandrea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0