Varför flytta ?

Anledningen till att jag ska flytta härifrån trots att jag får det att låta sååå jobbigt är följande:

Just nu arbetar jag på en bank i min hemstad, men här finns det ingen chans att komma vidare, uppåt, ni vet. Och eftersom jag lyckats göra ett så grymt intryck på ett par chefer och grejer under en kick off i början av februari, har det nu börjat hagla in jobberbjudanden från hela landet, inom samma bank.  (Okej, ett par stycken iaf)

Så enkelt är det, om jag vill komma någonstans inom banken i framtiden så måste jag få lite erfarenhet och få in en fot någon annanstans än här! Det jag först blev erbjuden var ungefär ett halvår på kontoret som jag nu ska till. Men med rådande omständigheter, lägenhet sedan januari, N fick jobb just före det här dök upp, och just nu hade ingen av oss lust att bryta upp och börja om i en ny stad när vi just fått allt på fötter här.

Tydligen var jag så eftertraktad på det här kontoret att när jag tackade nej, så var de så tillmötesgående på kontoret att de förstod precis vad jag menade och kände och ordnade en lägenhet och ett två månaders vikariat i samarbete med kontoret vars jag arbetar nu, så i juni någon gång börjar jag här igen. Detta är en bra lösning för alla! Nästan då, N knorrar litegrann. Men vi måste ju förstå honom, det är ju faktiskt MIG han ska klara sig utan :P

Alltså kommer jag vara bortflyttad april och maj och sedan komma tillbaka, och för er är detta kanske inte en big deal men för mig är det ett riktigt äventyr!

xoxo
/ e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0