Vad fan gör jag hela dagarna!?

Jag har inget jobb, ingen hobby och väldigt lite pengar att spendera. Hur fan kan dagarna gå så fort?

Aahhh, så var det. Vi har fått tillökning. Numera bor det två kattdamer hemma hos oss. Tigra 5 månader och lillisen Västboskogens Acha, 12 veckor. (Ska inte behålla namnet Acha(Atja) men har inte bestämt oss för vad lillan ska heta ännu, förslag? Vit botten med grå teckning på övre delen av hudvudet, ryggen och svansen, semilånghårig och söt som socker) 

Nå till poängen: Tigra ville nog inte ha en lillasyster. Därav beter hon sig lite bitchigt, stundvis. Ena stunden ligger de i samma korg och tvättar varandra och nästa siktar Tigra på lillans strupe. Som tur är lillan duktig på att försvara sig och Tigra vänder och springer iväg bara hon visar tänderna. Med andra ord har jag full rulle med att se till att ingen katt skadar den andra och att få båda katterna att känna sig lika mycket älskade. Jag har plöjt kattbok efter kattbok för att ta reda på varför de gör som de gör, men får inget bra svar då ingen av donnorna är könsmogen ännu. Alla scenarior som tas upp i böckerna handlar om vuxen katt och kattunge eller två vuxna katter.

Nu verkar det iaf som att Tigra bara leker (lite välvåldsamt) Men egentligen inte vill lillan något illa. Så de blir nog bästa vänner om ett par dagar:) De är så söta tillsammans när de småboxas över sina korgkanter:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0